Skadecenter

Vi är auktoriserad Skadeverkstad för Volvo, Renault, Dacia, Hyundai och Citroên och vi har avtal med alla försäkringsbolag. Vi följer alltid generalagentens reparationsanvisningar. Våra skadetekniker och lackerare har lång erfarenhet, rätt utbildning och toppmorden utrustning. Du kan känna dig trygg med att din bil är lika bra efter reparationen som den var före skadan!

Kristianstads Automobil är din glasmästare för Volvo, Renault och Dacia. Vi både lagar stenskott och byter rutor.

Har olyckan varit framme kontakta oss på 044-206069 eller skadeverkstaden@kristianstadsautomobil.se för att boka skadebesiktning. Vi hjälper dig med alla praktiska detaljer! Du kan även boka skadebesiktning online här

 


Skadeanmälan PDF

Glasskador kan även du anmälas direkt i Volvias app. Finns att ladda ner till din Smartphone.


Inför skadebesiktningen:

Vid skadebesiktningen fotograferar vi bilen och gör bl.a. en reparationskalkyl, vilken vi sänder till ditt försäkringsbolag för godkännande.
Är din bil försäkrad via Volvia, Renault försäkring eller Dacia försäkring tar vi hand om skadereglering och kontakten med försäkringsbolaget direkt på plats. Har du ett annat försäkringsbolag behöver du kontakta dem innan du lämnar in bilen till oss för besiktning.

  • Medtag kopia på eventuell polisanmälan (gäller vid parkeringsskada, stöld och djurkollision)
  • För att göra en så korrekt bedömning som möjligt är det bra om bilen är nytvättad inför skadebeskitning.
  • Om ni har andra skador på bilen, be oss gärna om en prisuppgift på dessa!


Inför reparationen:

När försäkringsbolaget godkänt reparationen tar vi kontakt med dig för tidsbokning av arbetet. Vi informerar dig om hur bilen kommer att repareras och hur lång tid det förväntas att ta. 

  • Tvätta bilen före inlämnandet
  • Töm bilen på värdesaker
  • Lägg nyckeln till låsbara hjulmuttrar synligt t ex i mittkonsol
  • Bilen ställs på vår kundparkering och nyckeln lämnas i vår kundmottagning
  • Bilen hämtas på överenskommen datum (om det skulle bli någon försening, kontaktar vi dig)

Efter varje reparation genomför vi kvalitetskontroller för att säkerställa att jobbet har blivit utfört på bästa sätt och enligt generalagentens anvisningar.

  • Gå till lastbilar